Odgadnij to czego nie widzisz czyli Inspektor Tusz w akcji

Od niedawna u nas w domu zagościł Inspektor Tusz czyli nowa gra od Egmont, która zapewnia nam mnóstwo niewidzialnej zabawy. Są to kalambury czyli odgadujemy narysowane hasła, brzmi prosto? Nic bardziej mylnego, ponieważ nie zawsze widzimy to co jest narysowane, a na koniec się okazuje, że nasze rysunki to po prostu jakieś bohomazy i nie umiemy malować? Obrazki są zaskakujące i bardzo dziwne.No nic oglądanie swoich obrazków przynosi nam mnóstwo śmiechu i o to chodzi.



Odkrywamy, że niewidzialny druk istnieje, wcielamy się w postać inspektora tusza i odgadujemy to czego nie widać. Wszystko dzięki okularom, przez które nie widzimy rysunku.

W pudełku mamy : 6 par okularów, żółty pisak, klepsydre, kostke, 200 dwustronnych kart czyli razem 400 haseł, 6 aktówek, 2 karty kodu, 60 żetonów z mikrofilmami.
Magiczne okulary służą do tego by nie widzieć obrazków, pisakiem malujemy hasła, klepsydra odmierza czas więc mamy w grze presje czasu, 400 haseł czyli gwarancja świetnej zabawy oraz nauka nagielskiego jeśli będziemy grać hasłami w języku angielskim, aktówki służą do przechowywania mikrofilmów, a żetony dają nam zwycięstwo.








Jak w to się gra?
Jeden gracz losuje kartę z hasłem i rysuje, a pozostali próbują je zgadnąć. Nie jest to takie proste. Trzeba uważnie śledzić ruch pisaka. Za odgadnięte hasła przydzielane są punkty.
Łatwiejsze hasła mamy na niebieskich kartach, trudniejsze na czarnych. Wybieramy talię, którą chcemy grać. Potrzebne będą także białe kartki na których będziemy rysować hasła.
Kostka określa kto zakłada okulary podczas danej rozgrywki, jeśli wypadnie kredka, wtedy gracz rysujący zakłada okulary, jeśli wypadnie dymek - okulary zakłada osoba, która zgaduje, jeśli oba symbole to wszyscy zakładają okulary.
Odgadujemy hasła do czasu, aż upłynie czas lub jeśli zgadniemy zielone hasło. Bo hasła mamy dwa zielone i niebieskie. I w grze jest małe ułatwienie, ponieważ oba hasła są spokrewnione ze sobą i jeśli zgadniemy pierwsze słowo, to drugie już łatwiej się odgaduje.
Podczas grania czarnymi kartami jest trudniej, ponieważ za czarne hasło tracimy punkt.
W grze są jeszcze inne zasady: hasła muszą brzmieć tak samo jak są zapisane na karcie, nie można rysować liter i liczb, rysujący odzywa się tylko tedy, gdy hasło zostanie odgadnięte.

Polecamy wcielanie się w postać Inspektora Tusza i odkrywanie swoich ukrytych talentów.

Wydawnictwo: Egmont
Liczba graczy : 3-6
Wiek: 8-108
Czas: 30 min


Komentarze