Zostań odkrywcą amazońskiej dżungli razem z Odkrywcy Amazonia

Któż nie chciałby zostać odkrywcą amazońskiej dżungli? Przemierzać las deszczowy, poznawać nowe gatunki zwierząt. Teraz można to zrobić w domowym zaciszu, dzięki nowej grze Odkrywcy Amazonia od Zielona Sowa. Razem z innymi śmiałkami wyruszamy w podróż do Ameryki Południowej. Trzeba wykazać się sprytem i spostrzegawczością. Gra jest oparta na zasadach gry domino, tylko tutaj dokładamy kolor do koloru. Dlatego gra jest prosta i bardzo przyjemna. Tematyka jest bardzo ciekawa, gra nas pozytywnie zaskoczyła, mimo tego, że posiadamy sporo gier. To znowu się okazało, że jest to coś nowego, w co warto pograć.


Gra jest pięknie wydana, ma grube, lakierowane pudełko, za co wielki plus, ponieważ dłużej nam pudełko posłuży, zwłaszcza jeśli trzymamy gry jedna na drugiej. Plansza nie jest duża i też jest porządnie zrobiona. Kafelki ze zwierzętami, które losujemy są polakierowane i sztywne, dzięki czemu można nimi grać do woli.

W pudełku znajdziemy  : 93 kafelki, 20 żetonów-talizmanów, 5 żetonów punktów, 5 pionków, planszę, instrukcję.
Plansza jest dwustronna, z jednej strony poruszamy się pionkami po niej. Z drugiej strony są obrazki zwierząt z podpisami. I mamy tu zawarty element edukacyjny, ponieważ poznajemy amazońskie zwierzęta. Są bardziej znane jak ara, anakonda czy jaguar. Jak i te mniej znane jak dydelf, harpia, kajman, kapibara, tapir, żółw matamata. Warto się nauczyć jakie to zwierzęta, łatwiej się wtedy gra. 
Kafelki losujemy i dokładamy do kafelków, które już są na stole. Dokładamy tak, aby kolory po brzegach były takie same. Dostajemy wtedy punkt i przesuwamy swój pionek na planszy. Wylosowany kafelek z gwiazdką daje nam 2 punkty i przesuwamy pionek o dwa pola. Najlepiej dokładać wylosowane zwierzę do takiego samego zwierzęcia, ponieważ daje nam to więcej punktów.
Może się zdarzyć, że wylosowany kafelek nam nie pasuje i wtedy wykorzystujemy żetony. Żeton obróć, który pozwala nam na obrócenie kafelka tak, by nam pasował. Żeton przenieś pozwala nam przenieść jeden kafelek. Żeton wymień pozwala na wymianę kafelka na inny. Żetoń pomnóż mnoży nasze punkty przez 2. Jeśli zachowamy swoje żetony, to na końcu gry dostajemy za każdy po jednym punkcie. 
Gracz, który pierwszy dotrze do mety dostaje żeton z 50 punktami i dalej gra. Jeśli drugi raz dotrze do mety dostaje 100 punktów. Gra kończy się, gdy wszystkie kafelki zostana wyłożone. Kto ma najwięcej punktów wygrywa. 
W grze mamy losowość i musimy wykazać się sprytem i spostrzegawczością godną największego odkrywcy.
Grę polecamy, ujęła nas pięknym i solidnym wykonaniem, elementem edukacyjnym oraz prostą i emocjonującą rozgrywką. Jest to jedna z tych gier, do których się często powraca. 







Wydawnictwo Zielona Sowa
Wiek 6+
Liczba graczy 2-5
Czas 40-60 minut

Komentarze