Sernik Wujka

Sernik Wujka

Na weekend postanowiliśmy upiec ciasto, a że dawno nie było sernika więc wybór padł na niego. Historia tego ciasta jest taka, że brat przywiózł go na święta i bardzo wszystkim posmakował. Wcześniej jakoś nie piekłam serników, bałam się, że mi nie wyjdą. Jednak po spróbowaniu tego aksamitnego sernika postanowiłam wypróbować przepis i udało się. Zawsze się udaje i tak samo zachwyca swym smakiem.

Składniki :

Na spód
- 250 g. ciastek
- 80 g. roztopionego masła

Na sernik
- 1 kg sera twarogowego na sernik
- 100 g miekkiego masła
- 5 dużych jaj
- 1 szkl. cukru
- biały budyń ( proszek)

Blaszkę do ciasta wyłozyć papierem do pieczenia. Masło stopić, ciastka pokruszyć. Wymieszać na mokry piasek. Wysypać i wcisnąć w dno blaszki. Dać do lodówki na czas przygotowywania sernika.





Oddzielić żółtka od białek i ubić białka na sztywną pianę.
Składniki na sernik powinny mieć temperaturę pokojową. Żółtka utrzeć z cukrem, dodać masło i ucierać. Dodać ser, budyń w proszku i utrzeć na gładko, ale nie za długo. Ubite białka delikatnie wmieszać do masy serowej. Wlać mase do blaszki.

Piec w 160 stopniach ok. 1 godz. Ja piekłam z termoobiegiem. Sernik jest upieczony, gdy po dotknięciu patyczkiem środek sprężynuje. Sernik studzić w uchylonym piekarniku.

Sernik można polać polewą czekoladową lub lukrem. My osobiście wolimy taki sernik, ponieważ wtedy czuć jego kremowy smak, który rozpływa się w ustach. Sernik jest wilgotny i  słodki w sam raz. Polecam !

Komentarze